سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خدا بنده ای را دوست بدارد، او را ازدنیا می پرهیزاند، همان گونه که یکی از شما بیمار خود را ازآب می پرهیزاند . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
کشکول عشق
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» نامه ای به یک مرجع

 محضر مرجع عالیقدر, حضرت آیت اللّه العظمى حاج شیخ لطف اللّه صافى (دام ظله الشریف ) .
با سلام ! .
بـا تـوجـه بـه ایـنـکـه جـنابعالى با بزرگان زیادى مانوس بوده اید, مستدعى است نصیحتى را که راهگشاى سعادت دارین باشد, مرقوم فرمایید که : ((اندرز , مؤمنان را سود دهد .)) ((ذاریات , آیه 55)) .
بسم اللّه الرحمن الرحیم .
 عالم و هر چه در آن است و همه حوادثى که در آن واقع مى شود, گردش سال و گذشت عمر و شـب و روز, زمـیـن و آسمان , فقر و توانگرى , تندرستى و بیمارى , جوانى و پیرى , زندگى و مرگ , ذلـت و عـزت وهـر چـه را مـى بینیم و پیدایش هر چیز و نشو و نماى آن و تغییراتى که در آن پیدا مى شود, تا مرگ و فناى آن , همه پند و نصیحت است .
اگـر نـظـر انـسـان , نـظر عبرت باشد و از ظاهر دنیا, باطن آن را بشناسد, نگاهش به هر چیزى و هـرپـدیده اى او را از جهات متعدد هشیار و بیدار مى سازد و در هر ذره اى از ذرات عالم امکان و هر برگى ازبرگهاى درختان , ابوابى از معرفت و راههایى براى نیل به سعادت مى یابد, به شرط اینکه در زمـره آنـان بـاشد که : ((و در آفـریـنـش آسـمـانـهـا و زمـین مى اندیشند که پروردگارا این را بیهوده نیافریده اى !)) (( آل عـمـران , آیـه 191 )) در شان آنهااست و از مردمانى که وصف آنها ((دلـهایى دارند که با آن در نمى یابند , و دیدگانى دارند که با آن نمى بینند , وگوشهایى دارند که با آن نمى شوند .)) ((اعـراف , آیـه 179 )) است , نباشد .
بـنـابـرایـن , کـتاب تکوین ـ سراسرش و تمام ذراتش , کلمات , آیات و حروفش ـ پر است از موعظه ونصیحت , به شرط اینکه , شخص , سواد خواندن آن و عقل فهم معانى آن را داشته باشد .
کـتـاب بـزرگ وحـى و تـشریع قرآن مجید نیز مثل همان کتاب تکوین , متضمن هدایت , نصیحت وارشـاد اسـت هـر چـه انسان آن را بیشتر بخواند و در معانى آیات آن بیشتر تامل کند, به مواعظ و نصایح بیش و بیشتر راهنمایى مى شود شما در هر رشته اى نصیحت بخواهید مى توانید از این کتاب اعظم آسمانى دریافت کنید .
اوصاف عبادالرحمن را در سوره مبارکه فرقان بخوانید .
تـعـلـیـمات اخلاقى و اجتماعى را در مثل سوره اسرى , آیات 22 تا 39, قرائت کنید آیات بشارت و انذارآن , همه نصیحت و هشدار دهنده است بیان اوصاف مؤمنین , اصحاب میمنه , اصحاب یمین و اصـحـاب شـمال , آموزنده و نصحیت است قصص قرآن , سرگذشت انبیا و رجال الهى و سؤ عاقبت کفار, ارباب معاصى , فراعنه و جباران , پند و اندرز و هدایت به صراط مستقیم است , همه را بخوانید و پیوسته تکرارکنید و در مضامین آنها تامل نمایید در مثل این آیات کریمه تامل کنید و سعى کنید بـه حـقیقت مفاد آنهابرسید: ((ایـن سـراى آخـرت است , آن را براى کسانى که در روى زمین نمى خواهند سرکشى و تبهکارى کنند , مقرر داشته ایم , و سرانجام نیک , از آن پرهیزکاران است .)) ((قـصـص , آیـه 83 )) , (( و براى آنان زندگى دنیوى را به آبى مثل بزن که آن را از آسمان نازل کنیم و به آن گـل و گیاه زمین آمیزد , و سرانجام خرد و خوار شود که بادها پراکنده اش کنند , و خداوند بر هر کارى تواناست .)) ((کهف , آیه 45)) , (( پـس هـر کـس همسنگ ذره اى , عمل خیر انجام داده باشد , [پاداش ] آن رامى بیند و هر کس همسنگ ذره اى عمل ناشایست انجام داده باشد , [کیفر] آن را مى بیند  )) ((زلـزال , آیـات 7 و 8 )) , (( و چه بسیار نشانه [و مایه عبرت ] در آسمانها و زمین هست که بر آن مى گذرند وهم آنان از آنها رویگردانند .)) ((یوسف , آیه 105 )) , ((چـه بـسـیار باغها و چشمه ساران از خود باقى گذاردند , و [نیز] کشتزارها وخانه هاى نیکو و نعمتى که در آن خوش و خرم بودند .)) ((دخـان , آیـات 25 , 26 , 27)) , ((مـلاحـظـه کـن که اگر سالها برخوردارشان سازیم , پس از آنچه بیمشان داده ایم , به سراغ آنان آید , آن برخورداریشان به کار آنان نیاید .)) ((شـعـرا , آیـات 205 , 206 و 207)) .
خـلاصـه , قـرآن نورى است که اگر از آن روشنى طلب شود, همه تاریکیها را از میان مى برد اگر بـه زبـان عربى , آشنایى ندارید, تفسیر این آیات را در تفاسیر فارسى , مثل منهج الصادقین و تفسیر ابوالفتوح رازى , بخوانید .
هـمـراه بـا قـرآن , مـواعـظ و نصایح رسول خدا, صلى اللّه علیه و آله , و مواعظ امیرالمؤمنین , علیه السلام , را درنهج البلاغه و کتابهاى دیگر, و نصایح سایر ائمه معصومین , علیهم السلام , را که حاملان علوم قرآن ومفسران حقیقى کتاب خدا مى باشند, بخوانید .
سـعـى کـنـیـد در حـدى کـه مـى تـوانید, حقوق برادران و خواهران ایمانى را رعایت کنید, براى قـضـاى حـوایـج مـردم , خصوصا طبقات ضعیف تلاش کنید, حضور در جماعات و جلسات دینى و مذهبى را ترک نکنید .
تـوفـیـق بـه نـماز شب را بسیار مهم و مغتنم بدانید و از یاد خدا در هر حال غافل نباشید, شبهاى جمعه دعاى کمیل و روزهاى آن , دعاى ندبه را بخوانید .
سـخـت تـر از آنـچه شخص در امور مالى , از شریک و طرف معامله خود حساب مى خواهد, خودتان به دقت , به حساب کارهاى خودتان برسید که ائمه فرمودند: (( از ما نیست کسی که در هر روز به محاسبهء نفس خود نپردازد پس اگر عمل خوبی انجام داده بود از خدا طلب کند تا آنرا زیاد گرداند و اگر عمل بدی انجام داده بود استغفار و توبه نماید. )) ((کلینى , محمد , کافى , ج 2 , ص 453 )) .
نیت خود را خالص کنید و خود را به هیچ کس و هیچ چیز, جز خدا و ثواب خدا نفروشید .
بـا حـضـرت بـقـیـة اللّه , قـطب عالم امکان , ارواح العالمین له الفدا, ارتباط قلبى را مستمر بدارید فـرامـوش نـکـنـیـد که رعیت آن حضرت و تحت ولایت آن حضرت هستیم هر چه بتوانیم کارهاى خـودمـان را بـه حساب ایشان و خدمت به اهداف و مقاصد بلند ایشان , که اعلا کلمه اسلام و عزت مسلمین است ,بگذاریم و همه دوستان , شیعیان و منتظران ظهور آن بزرگوار را صمیمانه دوست بداریم .
امـیـد اسـت سـعـادتـمـند باشید و به مقامات عالیه , که فقط با پیروى از اهل بیت , علیهم السلام , حاصل مى شود, نایل گردید .
خـداوند, شما و ما و همه مؤمنین را, از گرفتار شدن در دامهاى شیاطین انسى و جنى و اهل بدع , حفظفرماید .
اگـر در مـظان اجابت دعوات , حقیر را از دعاى خیر, مخصوصا براى سلامتى ایمان , حسن عاقبت وتوفیق فراموش ننمایید, بسیار متشکر خواهم بود .
والسلام علیکم و رحمة اللّه و برکاته .
لطف اللّه صافى .
بر گرفته ازhttp://www.al-shia.comبا اندکی تصرف (کتاب با جوانان)



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » منتظر قائم ( سه شنبه 86/2/25 :: ساعت 3:22 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

بعد از 7 سال
کودک عشق
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 7
>> بازدید دیروز: 4
>> مجموع بازدیدها: 96459
» درباره من

کشکول عشق
منتظر قائم
یک مسافر دنیا مثل شما که فکرای قشنگی داره . برای یه زندگی عالی زیر سایهء آقامون اینجا و اونجا.

» پیوندهای روزانه

محمد علی مقامی [210]
نسیمی از بهشت [266]
سوزن بان [263]
[آرشیو(3)]

» آرشیو مطالب
اخلاقی
اعتقادی
خاطرات
درد دل
مقدمه
تابستان 1387
بهار 1387
زمستان 1386
پاییز 1386
تابستان 1386

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
خاطرات آقای لطیفی

» صفحات اختصاصی

» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب