سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سوگند به آنکه جانم در دست اوست، برتر از بردباری با دانش چیزی باچیز دیگر گرد نیامد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
کشکول عشق
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» کنترل غریزه(1)

سلام
این دفعه وشاید دفعات بعد میخوام سوالات معمول که خیلیها تو ذهنشونه ولی کسی رو پیدا نمیکنن که به اونا جواب بده مطرح کنم و به اونا بپردازم .آره موریانه ها میجوند اگه گوش کنی صدای قریچ قریچشونو میشنوی. خودت فامیلت همسایه هات. موریانه ها خوب دارن دینشونومیخورن . تو چی؟ اگه غافل بشی شاید دیگه چیزی برات نمونه. امیدوارم که خدای بزرگ که ما رو خلق کرده به من کمک کنه که بتونم خوب از عهدهء بیان مسائل دینش بر بیام .
یکی از مسائلی که این روزا خیلی باب شده و منشا اون هم تکنولوژیه گناهان مربوط به دیدن تصاویر مستهجنه که از طریق اینترنت و موبایل بین نسل جوان مد شده . در این باره به این سوال و جواب اون توجه کنین .
سوال: به دادم برسین دارم خراب میشم ازموبایل و کامپیوتر منزل بد استفاده میکنم . نمیتونم جلوی خودمو بگیرم دائما دوست دارم تصاویر مستهجن ببینم .چند تا مشکل دیگه هم تو همین وادیها دارم.  آخه من اینجوری نبودم . میترسم این گناهان کار دستم بده و ایمانمو ازم بگیره . چه کنم؟
جواب: دوست خوبم سلام . همین که متوجهء گناهت شده ای و میخواهی خودتو اصلاح کنی در واقع نصف راه رو طی کرده ای . برای این که از این مشکلات راحت بشی و بتونی ایمانت رو حفظ کنی به این نکته ها توجه کن .1- غریزهء جنسی بر خلاف غرایز دیگه معمولا تا زمینهء تحریک فراهم نشه باعث اذیت و آزار نمیشه پس زمینهء گناه رو از بین ببر. تصاویر بد رو همین الان پاک کن بعدش هم اون برنامه ای که باعث میشه دیگران برای تو چیزای بد بفرستن از توی موبایلت پاک کن . اگه بازم نمیشه اصلا یک مدتی موبایلو بزار کنار. دینت مهمتره یا موبایلت ؟ زمین که به آسمون نمیاد . در مورد کامپیوتر هم وقتی با کامپیوتر کار کن که دیگران هم باشن . اصلا تنهایی با کامپیوتر کار نکن . اگه بازم نمیتونی و وسوسه میشی تا یک مدتی که به خودت کاملا مسلط نشدی اینترنت رو کنار بزار . به یاد داشته باش که اینها بخاطر راحتی بشر باید استفاده بشه نه این که بشر رو تو هچل بندازه . آدم گاهی اینقدر غرق زرق و برق و کلاس میشه که اصلا یادش میره این وسیله برای چی اصلا درست شده . همین جور کله اش رو پایین میندازه و زرت و زرت ازش استفاده میکنه و هی طنابها رو دور خودش میپیچه بعدش هم پیش بیست تا مشاور میره تا به فریادش برسن .ازشرکت در مجالس مختلط که زن و مرد بدون رعایت آداب اسلامی شرکت میکنن دوری کن چون توی روایات ما اومده که نگاه به نامحرم تیری از تیرهای شیطانه.اگه تو دانشگاه و خیابون با جنس مخالف مواجه میشی اصلا سعی کن به اونا نگاه نکنی و اگه چشمت خورد متمرکز نشی چون این تمرکزا همون جوری که میدونی کار دستت میده . ز دست دیده و دل هر دوفریاد.......
دیگه بسه . قصد دارم ان شاءالله از این به بعد زود به زود مطلب بنویسم و کم . اینجوری بهتره چون بیشتر حوصله میکنین بخونین پس ادامهء جوابو چند روز بعد بخونین .



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » منتظر قائم ( یکشنبه 86/4/10 :: ساعت 8:35 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

بعد از 7 سال
کودک عشق
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 21
>> بازدید دیروز: 30
>> مجموع بازدیدها: 96366
» درباره من

کشکول عشق
منتظر قائم
یک مسافر دنیا مثل شما که فکرای قشنگی داره . برای یه زندگی عالی زیر سایهء آقامون اینجا و اونجا.

» پیوندهای روزانه

محمد علی مقامی [210]
نسیمی از بهشت [266]
سوزن بان [263]
[آرشیو(3)]

» آرشیو مطالب
اخلاقی
اعتقادی
خاطرات
درد دل
مقدمه
تابستان 1387
بهار 1387
زمستان 1386
پاییز 1386
تابستان 1386

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
خاطرات آقای لطیفی

» صفحات اختصاصی

» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب