سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و مردى از کارگزاران او کاخى شکوهمند بر افراخت امام فرمود : ] نقره‏ها سر برآورده خود را مى‏نمایاند ، این بنا توانگرى تو را رساند . [نهج البلاغه]
کشکول عشق
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» یه گنج علمی

سلام

این بار میخوام یه خاطره براتون تعریف کنم امیدوارم که براتون مفید باشه.

چند سال پیش خیلی احساس نیاز میکردم . دوست داشتم که مثل قدیما که علماءبرای خودشون استاد اخلاقی داشتن و دائما کنارشون بودن من هم یه استاد اخلاق داشته باشم که تموم اعمالم رو زیر نظر داشته باشه تا بگه چی کار کنم تا راه صد ساله رو یک شبه برم وبه جایی برسم.خیلی حرم حضرت معصومه التماس میکردم که منو کمک کنن تا اینکه به این فکر افتادم که به نزد عارف کامل حضرت آیت الله بهجت برسم واز ایشان بخوامبیان گنج علمی از زبان استاد تا یک استاد اخلاق به من معرفی کنن .صبح زود به حرم مشرف شدم ودیدم که طبق معمول نزدیک ضریح نشسته و مشغول ذکر هستن . کنارشون نشستم تا این که سرشون رو بلند کردن و به من نگاه کردن . به ایشون گفتم : میخوام یک استاد اخلاق به من معرفی کنین. ایشون گفتن که اسمت چیه ؟ گفتم :محمد مهدی گفتن که از کدوم شهر هستی؟ گفتم : سمنان گفتن که: استاد شما آقای محمد مهدی سمنانیه. تعجب کردم و گفتم حاج آقا خودم رو میگید . گفتن که بله خودتو میگم استادت خودتی به هر چه که میدونی عمل کن اون چیزی که نمیدونی هم از یه جایی بهت گفته میشه.از اون موقع تا همین چند روز پیش فکر میکردم که این توصیه فقط مخصوص من بوده و مثلا ایشون تو وجودم چیزی دیده که گفته اونچه که نمیدونی از یک جایی بهت گفته میشه.تا اینکه چند روز پیش با یکی از دوستان صحبت میکردم به من گفت که آیا از آقای بهجت خاطره ای داری؟ منم از دهنم این خاطره پرید و گفتم . دوست نداشتم که بگم چون این رو یک مساله خصوصی وبیان یک فضیلت برای خودم میدونستم ولی خدا خواست و گفتم . به محض این که جواب آقای بهجت رو بیان کردم ایشون گفتن که اتفاقا یک حدیثی رو در این باره دیدم که این مساله کلیت داره یعنی هر کس به اون چیزایی که میدونه عمل کنه خداوند اونو به اون چیزایی که نمیدونه آگاه میکنه .

دنبال این حدیث خیلی گشتم تا اینکه تو کتابای معتبر شیعه و سنی این حدیث و احادیث زیادی رو در این باره از رسول اکرم و امام باقر و امام صادق مشاهده کردم که یکی از اونا رو اینجا براتون میارم .امیدوارم قدر این حدیث رو بدونین و به اون عمل کنین و نتیجه اش رو تو زندگیتون ببینین که از گنجهای آسمونیه:

امام باقر(ع) فرمودند: مَن عَمِلَ بِِما یَعلَم عَلََّمَهُ اللهُ ما لم یَعلَم

هر کس به آنچه میداند عمل کند خداوند او را به آنچه که نمیداند آگاه میکند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » منتظر قائم ( پنج شنبه 86/2/6 :: ساعت 6:22 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

بعد از 7 سال
کودک عشق
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 10
>> بازدید دیروز: 4
>> مجموع بازدیدها: 96462
» درباره من

کشکول عشق
منتظر قائم
یک مسافر دنیا مثل شما که فکرای قشنگی داره . برای یه زندگی عالی زیر سایهء آقامون اینجا و اونجا.

» پیوندهای روزانه

محمد علی مقامی [210]
نسیمی از بهشت [266]
سوزن بان [263]
[آرشیو(3)]

» آرشیو مطالب
اخلاقی
اعتقادی
خاطرات
درد دل
مقدمه
تابستان 1387
بهار 1387
زمستان 1386
پاییز 1386
تابستان 1386

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
خاطرات آقای لطیفی

» صفحات اختصاصی

» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب