سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در دوستِ بخیل، خیری نیست . [امام علی علیه السلام]
کشکول عشق
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» کنترل غریزه(3)

با عرض سلام 
این آخرین قسمت از مجموعه ء سه قسمتی کنترل غریزه ست . برای یادآوری دوباره سوال تکرار شده . امیدوارم جوابها برای شما مفید باشه .
 سوال: به دادم برسین دارم خراب میشم ازموبایل و کامپیوتر منزل بد استفاده میکنم . نمیتونم جلوی خودمو بگیرم دائما دوست دارم تصاویر مستهجن ببینم .چند تا مشکل دیگه هم تو همین وادیها دارم. آخه من اینجوری نبودم . میترسم این گناهان کار دستم بده و ایمانمو ازم بگیره . چه کنم؟

5/5- یک چیز مهم که توی قسمتهای قبلی یادم رفت اینه که :هیچ وقت توی آینه بدن لخت خودت رو نبین وهمچنین با اعضای جنسی خودت ور نرو . ضمنا لباس زیر تنگ باعث افزایش میل جنسی و تحریک ناخود آگاه میشه . موقع خواب هم  مثانه ات باید خالی باشه.
6
- اگه یک وقتی شیطون دوباره گولت زد نکنه یه وقت مایوس بشی ها . توبه کن و دوباره با جدیت روی خودت کار کن . یئس دشمن موفقیته . از رحمت خدا هیچوقت مایوس نشو . خدا همدم همهء دل شکسته هاست.هر گام دوری از گناه یک پله صعود به قلهء موفقیته.
7- روی یک کاغذ بنویس که " من میتوانم . من موفق میشوم. دیگر بس است. " و این کاغذ رو همیشه همرات داشته باش و به اون عمل کن . آخر شب اون رو در بیار و بخاطر موفقیتت به خودت آفرین بگو . تا 40 روز این کار رو تکرار کن . تا ترک گناه برات ملکه بشه .
8- در عواقب بد گناه فکر کن . کتابهایی که دربارهء دنیای پس از مرگ نوشته شده کتابهایی مثل گناهان کبیره و معاد شهید دستغیب و همین طور کتابهایی که جنبهء عرفان عملی دارن مثل کتاب کیمیای محبت (زندگینامهء رجبعلی خیاط) رو همیشه دم دست داشته باش و مطالعه کن . هفته ای حداقل یک ربع برو زیارت قبور از دنیا رفتگان . به کسایی فکر کن که روزی کنارت بودن ولی حالا جاشون خالیه . به این فکر کن که وقتی تو رو زیر خاک کردن و رفتن که حتما این اتفاق خواهد افتاد تو چه اعمالی رو با خودت آوردی ؟ نکنه اون سگ کثیف اعمالت بیاد و فرشتهء زیبای اعمالت رو بیرون کنه و تو همدم اون سگه بشی ؟
9- وقتی فکر گناه به سرت زد فورا ذکر شریف لاحول ولا قوه الا بالله رو بگو یعنی هیچ منع و هیچ نیرویی نیست مگربوسیلهء خداوند . بوسیلهء این ذکر از او کمک بخواه .فورا استغفار کن و از خدا طلب بخشش کن .در اینجور مواقع سعی کن اصلا تنها نباشی و به جاهایی برو که تنها نیستی.
10- با قرآن انس بگیر . قرآنی که بهتر از اون کتابی توی کل جهان پیدا نمیکنی . توی آیات قرآن فکر کن . قرآن خیلیها رو نجات داده . چرا تو جزء اون خیلیها نباشی؟ با دعاهای معروف که توی مفاتیح اومده انس بگیر . سعی کن توی مجالس مذهبی شرکت کنی .از خدا و ائمه بخواه که تو رو کمک کنن .این جور مجالس که برای خدا خالصانه برگزار میشه محل رفت و آمد ملائکه ست . نمیدونی چه اتفاقاتی میفته نمیدونی .
11- با نامحرم رفتار متکبرانه داشته باش. از ملایمت و هم کلام شدن با اونا اجتناب کن . نه تو با ناز با اونا صحبت کن و نه بذار اونا با تو با ناز و کرشمه رفتار کنن.
12- چقدر برای خودت ارزش قائلی ؟ دوست داری یک ملاک ارزش سنجی اونم از زبان مولا علی بشنوی ؟ پس توجه کن : مولا علی علیه السلام فرمودند:من کرمت علیه نفسه هانت علیه شهواته یعنی هر کس نفسش در نزدش گرامی باشد شهوتها در برابرش خوار میگردد. اگر آدم بدونه که ارزشش فقط به اندازهء قرب خداست و خیلی به خودش بها بده هیچ وقت خودش رو آلوده به گناه نمیکنه.ماها خیلی با ارزشیم . پس باید قدر خودمونو بدونیم.
13- اگه میتونی با کم کردن توقعات ازدواج کن و با همکاری خانوادهء خودت و عروس خانوم مدت نامزدی رو طولانی تر کن و عروسی رو تاخیر بنداز تا کار و بارت رو به راه بشه. آخه آدم خیلی وقتا گیر خودشه . گیر افکار بچه گونهءخودش . اون وقت دنبال یک چیزی یک کسی میگرده که همهء تقصیرها رو گردن اون بندازه . یک کمی فکر کن که آیا تو حداقل ها رو برای ازدواج داری یا نه؟ اگه حداقل ها رو داری ولی میترسی که نکنه تو هچل بیفتی و نتونی از پس زندگی بر بیایی اون وقت برو یک وضو بگیر دو رکعت نماز بخون بعد قرآن رو باز کن و آیهء 32 سورهء نور رو با ترجمه بخون : ... ان کانو فقراء یغنهم الله من فضله والله واسع علیم.اون وقت با توکل بر خدا و با امید به این که خدا از بخشش خودش تو رو بهره مند میکنه از فقر نترس و اقدام کن . اما اگه حداقلها رو برای ازدواج نداری اصلا به ازدواج فکر نکن . آیهء 33 نور دربارهء اینجور افراد میفرماید: ولیستعفف الذین لایجدون نکاحا  یعنی کسانی که حداقلها رو برای ازدواج ندارن باید عفت و پاکدامنی به خرج بدن تا خدا از فضل خودش اونها رو بهره مند کنه و حداقلها رو به دست بیارن . از خدا کمک بخواه و تلاشت رو بکن و اصول بالا رو مو به مو اجرا کن . به خدا اعتماد داشته باش .فراموش نکن که تو و تمام مردم دنیا آفریدهء خدایید و تحت سرپرستی او هستین . او چیزایی رو میدونه که تو و دیگران نمیدونین . شاید تو همین سختیها و پاکدامنیها گنج بیکرانی رو تو دلت گذاشت گه نسلها از اون بهره مند شدن مثل یوسف ها و رجبعلی ها .
در آخر باید بگم توی خیلی قسمتهای این نوشته ها که دربارهء کنترل غریزه بود از نرم افزار پرسمان (محصول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاهها ) استفاده کردم .



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » منتظر قائم ( سه شنبه 86/4/19 :: ساعت 7:33 عصر )
»» کنترل غریزه (2)

سلام

امیدوارم خوب باشین . اما ادامهء مطلب قبل (برای یاد آوری دوباره سوال رو تکرار میکنم.)
سوال: به دادم برسین دارم خراب میشم ازموبایل و کامپیوتر منزل بد استفاده میکنم . نمیتونم جلوی خودمو بگیرم دائما دوست دارم تصاویر مستهجن ببینم .چند تا مشکل دیگه هم تو همین وادیها دارم.  آخه من اینجوری نبودم . میترسم این گناهان کار دستم بده و ایمانمو ازم بگیره . چه کنم؟

2- از مراوده با دوستان ناباب که تو رو به شیطان وصل میکنن دوری کن . چون هر چی تلاش کنی اونا بیشتر تو رو دست میندازن و از ادامهء راه غافل میکنن . در واقع گفته ها و شوخیهاشون روی ضمیر نا خود آگاه تو اثر میذاره و این مثل یک خنجری میمونه که قلبتو پاره میکنه .با آدمای خوب رفیق بشو که هم به درد دنیات میخورن و هم آخرتت.
3- به یک ورزشی چیزی خودت رو سر گرم کن تا انرژیت تخلیه بشه . اصلا بیکار نباش امان از بیکاری.
4- در مورد تغذیه هم حواست جمع باشه زیاد خوردن این جور چیزا غریزهء جنسی رو زیاد میکنه:غذاهای پروتئینی مثل: گوشت خرما تخم مرغ عسل فلفل پیاز غذاهای چرب و چیزای دیگه که باعث تحریک قوای شهوانی میشه که من نمیدونم شاید خودت بهتر بدونی .مخصوصا شبها شکمتو خیلی پر نکن تا موقع خواب فکر و خیال نکنی شب غذای سبک . سعی کن همیشه قبل از اینکه کاملا سیر بشی دست از غذا بکشی . باید بدونی که هر چی غذای زیادی توی بدنت ذخیره بشه این انرژیهای زیادی کارت رو سخت تر میکنه . یک مطلب جالب توی کتاب لحظه های سبز میخوندم که "آدم پر خور با بیلی به نام قاشق قبر خود را میکند.".خوردن آب و مایعات بیش از حد مخصوصا در شب برات خوب نیست.رسول اکرم به کسایی که غریزهء جنسی به اونا فشار میاورد و نمیتونستن ازدواج کنن توصیه میکرد روزه بگیرن اگه بتونی روزه بگیری ولو هفته ای دو روز هم برای پرورش روحت خوبه و هم برای مشکلت البته به شرطی که شبا شیش برابرنخوری.اگه مثلا دانشجویی و ضعف تو رو میگیره میتونی روزهء اخلاقی بگیری به این صورت که فاصلهء وعده های غذا رو زیادترکنی و تعداد اونا رو کم کنی و مقدار هر وعده رو هم کم کنی البته غذای مقوی و کم. تنقلات رو هم کنار بگذار . میدونم که اوایل ممکنه سختت باشه ولی قول بهت میدم که هم ارادت قویتر میشه وهم اگه مسائل دیگه رو هم رعایت کنی یک نورانیت شیرینی رو در اعماق وجودت حس میکنی . اون موقع منم از دعای خیرت فراموش نکن.
5- گوش دادن به موسیقیهای محرک و اشعار عاشقانه و چیزهای از این دست تاثیر بدی دارن.کلا هر چیزی که خدا حرام کرده یا باعث تحریکت میشه یا احساس میکنی تو رو از یاد خدا غافل میکنه کنار بذار. مواظب باش خودت رو توجیه نکنی . توجیه یکی از حربه های مخفی شیطانه که وجدانت رو خاموش میکنه . شاید شنیده باشی که بعضیا برای این که پشت سر یکی غیبت کنن از طرفی هم ایمانشون اجازه نمیده اول با توجیهات من در آوردی ثابت میکنن که فلانی کافره بعدش هرچی دلشون خواست از راست و دروغ بهش نسبت میدن . مواظب باش تو هم مثل اینا نشی که واقعا برای ایمان آدم یک فاجعهء بزرگه.
بقیهء مطلب ان شاء الله دفعهء بعد



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » منتظر قائم ( چهارشنبه 86/4/13 :: ساعت 3:33 عصر )
»» کنترل غریزه(1)

سلام
این دفعه وشاید دفعات بعد میخوام سوالات معمول که خیلیها تو ذهنشونه ولی کسی رو پیدا نمیکنن که به اونا جواب بده مطرح کنم و به اونا بپردازم .آره موریانه ها میجوند اگه گوش کنی صدای قریچ قریچشونو میشنوی. خودت فامیلت همسایه هات. موریانه ها خوب دارن دینشونومیخورن . تو چی؟ اگه غافل بشی شاید دیگه چیزی برات نمونه. امیدوارم که خدای بزرگ که ما رو خلق کرده به من کمک کنه که بتونم خوب از عهدهء بیان مسائل دینش بر بیام .
یکی از مسائلی که این روزا خیلی باب شده و منشا اون هم تکنولوژیه گناهان مربوط به دیدن تصاویر مستهجنه که از طریق اینترنت و موبایل بین نسل جوان مد شده . در این باره به این سوال و جواب اون توجه کنین .
سوال: به دادم برسین دارم خراب میشم ازموبایل و کامپیوتر منزل بد استفاده میکنم . نمیتونم جلوی خودمو بگیرم دائما دوست دارم تصاویر مستهجن ببینم .چند تا مشکل دیگه هم تو همین وادیها دارم.  آخه من اینجوری نبودم . میترسم این گناهان کار دستم بده و ایمانمو ازم بگیره . چه کنم؟
جواب: دوست خوبم سلام . همین که متوجهء گناهت شده ای و میخواهی خودتو اصلاح کنی در واقع نصف راه رو طی کرده ای . برای این که از این مشکلات راحت بشی و بتونی ایمانت رو حفظ کنی به این نکته ها توجه کن .1- غریزهء جنسی بر خلاف غرایز دیگه معمولا تا زمینهء تحریک فراهم نشه باعث اذیت و آزار نمیشه پس زمینهء گناه رو از بین ببر. تصاویر بد رو همین الان پاک کن بعدش هم اون برنامه ای که باعث میشه دیگران برای تو چیزای بد بفرستن از توی موبایلت پاک کن . اگه بازم نمیشه اصلا یک مدتی موبایلو بزار کنار. دینت مهمتره یا موبایلت ؟ زمین که به آسمون نمیاد . در مورد کامپیوتر هم وقتی با کامپیوتر کار کن که دیگران هم باشن . اصلا تنهایی با کامپیوتر کار نکن . اگه بازم نمیتونی و وسوسه میشی تا یک مدتی که به خودت کاملا مسلط نشدی اینترنت رو کنار بزار . به یاد داشته باش که اینها بخاطر راحتی بشر باید استفاده بشه نه این که بشر رو تو هچل بندازه . آدم گاهی اینقدر غرق زرق و برق و کلاس میشه که اصلا یادش میره این وسیله برای چی اصلا درست شده . همین جور کله اش رو پایین میندازه و زرت و زرت ازش استفاده میکنه و هی طنابها رو دور خودش میپیچه بعدش هم پیش بیست تا مشاور میره تا به فریادش برسن .ازشرکت در مجالس مختلط که زن و مرد بدون رعایت آداب اسلامی شرکت میکنن دوری کن چون توی روایات ما اومده که نگاه به نامحرم تیری از تیرهای شیطانه.اگه تو دانشگاه و خیابون با جنس مخالف مواجه میشی اصلا سعی کن به اونا نگاه نکنی و اگه چشمت خورد متمرکز نشی چون این تمرکزا همون جوری که میدونی کار دستت میده . ز دست دیده و دل هر دوفریاد.......
دیگه بسه . قصد دارم ان شاءالله از این به بعد زود به زود مطلب بنویسم و کم . اینجوری بهتره چون بیشتر حوصله میکنین بخونین پس ادامهء جوابو چند روز بعد بخونین .



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » منتظر قائم ( یکشنبه 86/4/10 :: ساعت 8:35 عصر )
   1   2   3      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

بعد از 7 سال
کودک عشق
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 5
>> بازدید دیروز: 9
>> مجموع بازدیدها: 96228
» درباره من

کشکول عشق
منتظر قائم
یک مسافر دنیا مثل شما که فکرای قشنگی داره . برای یه زندگی عالی زیر سایهء آقامون اینجا و اونجا.

» پیوندهای روزانه

محمد علی مقامی [210]
نسیمی از بهشت [266]
سوزن بان [263]
[آرشیو(3)]

» آرشیو مطالب
اخلاقی
اعتقادی
خاطرات
درد دل
مقدمه
تابستان 1387
بهار 1387
زمستان 1386
پاییز 1386
تابستان 1386

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
خاطرات آقای لطیفی

» صفحات اختصاصی

» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب